Informatii utile excursii
Transportul
• Este necesar ca la inscriere, atat agentul, cat si turistii, sa verifice corectitudinea datelor (numele si data nasterii) din cartea de identitate/pasaport, ei fiind direct raspunzatori in cazul in care acestea au fost transmise gresit.
• Transportul se asigura cu autocare si companii aeriene licentiate. In cazul transportului cu autocarul, se fac opriri regulate la intervale de aproximativ 3 ore. Toaletele din autocare nu se folosesc.
• Circuite autocar: locurile vor fi atribuite de sistemul de rezervari si vor fi mentionate in contract.
• Circuite avion alocarea locurilor se face la biroul de check-in. Locurile in autocar/microbuz de la destinatie, se vor ocupa in functie de ordinea inscrierilor, ghidul roman va striga lista.
• Raspunderea privind pierderea, furtul, deterioararea bagajelor, a obiectelor personale sau a documentelor de calatorie este in sarcina turistilor. Pe durata transportului cu autocarul, bagajele turistilor sunt asigurate de catre firma transportatoare, in limita politei de asigurare. In cazul pierderii bagajelor sau a furtului din bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene.
• Dupa emiterea biletelor, acestea sunt nerambursabile, orice modificare la solicitarea turistului, se va face conform conditiilor contractuale.
• In cazul anularii unor curse de catre companiile aeriene turistul va fi informat si va fi rerutat fara nici un cost suplimentar.
• Agentia poate schimba compania aeriana si implicit orarul de zbor, cu informarea prealabila a turistilor cel tarziu cu 3 zile inainte de data calatoriei, fara ca turistul sa aiba posibilitatea de a rezilia contractul.
• Pasagerii ce urmeaza a calatori cu avionul, beneficiaza de gratuitate pentru prima piesa de bagaj de cala/segment de zbor/pasager. Pasagerii care vor avea mai mult de o piesa bagaj de cala, vor achita taxa aferenta acestui serviciu auxiliar, in conformitate cu conditiile de calatorie. Limita admisa pentru bagajul de cala, difera in functie de compania aeriana.
Cazarile
• Agentia poate inlocui hotelurile mentionate in program, cu pastrarea standardelor si cu informarea prealabila a turistilor inscrisi, cu 2 zile inainte de data calatoriei. Clasificarea unitatilor de cazare prezentate este cea oficial acordata, conform standardelor proprii si normelor in vigoare din tarile respective.
• Distributia camerelor la hoteluri se face de catre receptiile acestora, problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolva de catre turist, direct la receptie, asistat de insotitorul de grup.
• In cazul circuitelor cu autocarul, se pot face rezarvari in regim partaj, iar in situatia in care partajul nu se inchide, turistii nu sunt obligati sa achite suplimentul de single. Pentru circuitele cu avionul, daca partajul nu se inchide, turistul are obligatia de a achita suplimentul de single. Persoanele care calatoresc singure si nu doresc sa achite suplimentul pentru camera single, pot rezerva in regim partaj. In aceasta situatie, vor fi cazate cu una sau doua persoane participante, de acelasi sex, intr-o camera dubla/tripla, in functie de turisti inscrisi.
• Mentiunea din textul programului “Cazare la ...” se refera si la hotelurile din suburbiile orasului, la fel cum mentiunea “Cazarea in zona”, face referire si la acele unitati hoteliere care se afla la o distanta de pana la 50 km in jurul destinatiei mentionate.
• Anumite hoteluri isi rezerva dreptul de a solicita fiecarui turist o copie a cartii de credit personale, drept garantie pentru cheltuieli suplimentare (minibar, seif, prejudicii aduse hotelului, etc), suma ce urmeaza a fi rambursata la plecare. De asemenea, in anumite destinatii, se solicita taxe de oras/statiune. Acestea se achita de catre turisti la receptia hotelului (informativ 2-6 euro/persoana/noapte).
• Anumite programe turistice includ si cazari pe feribot. Cabinele de feribot au, de regula, paturi suprapuse, sunt pentru 4 persoane si nu au intotdeauna in dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.
• Micul dejun difera de la o tara la alta, acesta putand fi de tip bufet sau continental.
• Pe parcursul circuitelor, sosirea la cazare se face de regula seara, intre orele 20:00 22:00, putand aparea intarzieri din cauza conditiilor de trafic, vreme, etc. Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in functie de programul turistic.
Documente de calatorie
• Este obligatorie detinerea unei carti de identitate sau a unui pasaport valabil. Turistii au obligatia de a verifica valabilitatea si starea documentelor de calatorie (carte de identitate sau pasaport) conform conditiilor de calatorie afisate pe site-ul
http://www.mae.ro/travel-conditions.. Agentia nu raspunde in cazul refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu.
• Pentru a putea iesi din tara, copiii sub 18 ani trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa calatoreasca insotiti de cel putin un adult, sa aiba asupra lor acordul ambilor parinti (sau al parintelui care nu-i insoteste) legalizat la notariat; adultul care ii insoteste, in cazul in care nu este unul dintre parinti, trebuie sa prezinte cazierul judiciar la frontiera. Copiii sub 14 ani neimpliniti (care nu au CI) au nevoie de pasaport, nu pot parasi Romania pe baza certificatului de nastere.
• Pentru conditiile de calatorie in toate tarile lumii va recomandam sa accesati site-ul
http://www.mae.ro/travel-conditions.
• Cetatenii straini trebuie sa se informeze pe cont propriu de conditiile de calatorie in tarile in care vor calatori.
Diverse
• Conditii inscriere circuite: Avans 30% la inscriere, diferenta cu 30 de zile inainte de data plecarii. Exceptie: Programele cu reduceri/early booking/oferte speciale aplicate, pot avea conditii de plata diferite.
• Pentru transferurile sau imbarcarile din alte orase, turistii trebuie sa se inscrie si sa informeze agentia cu minimum 15 zile inainte de data plecarii.
• Informarea de plecare ce contine numele hotelurilor confirmate, locul de imbarcare, ora plecarii, numerele de telefon ale ghizilor si soferilor se vor comunica cu 2 zile inainte de plecare.
• Agentia poate anula, reprograma sau recalcula un circuit, daca grupul minim necesar nu s-a realizat. In acest sens, vor fi transmise informari conform conditiilor de anulare din contractul de prestari servicii.
• Pentru turistii inscrisi pe un program care ulterior s-a anulat si care se vor inscrie/transfera la o alta excursie, noua inscriere se va face fara a se tine cont de pozitia de inscriere avuta la excursia anulata.
• Locurile confirmate suplimentar fata de grupul rezervat, pot fi la un tarif mai mare, in functie de disponibilitatile la avion si cazare.
• Excursiile optionale se refera la acele excursii care nu sunt incluse in costul pachetului turistic. Inscrierea pentru acestea se poate face la agentia din Romania sau local, in timpul circuitului, cu plata catre ghidul insotitor. In pretul excursiilor optionale nu sunt incluse intrarile la obiectivele turistice.
• Bacsisurile pentru prestatorii locali (tips) reprezinta o practica internationala. Sunt recomandate, dar nu sunt obligatorii.
• Tururile de oras se fac pietonal sau cu mijloace de transport locale, daca in program nu este precizat altfel.
• Agentia foloseste in circuitele pe care le organizeaza ghizi romani autorizati. Conform legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii in tarile proprii. Astfel, ghizii romani vor oferi explicatii turistilor doar in afara obiectivelor turistice, de obicei in autocar. Ghizii locali, acolo unde nu sunt prevazuti in program, pot fi contractati contra cost, urmand ca ghidul roman sa efectueze traducerea.
• Programele de tip circuit nu sunt adaptate persoanelor cu mobilitate redusa.
• In cazuri speciale (defectiuni ale mijlocului de transport, greve, demonstratii, schimbari ale orarului de zbor, intarzieri sau anulari ale curselor aeriene, supraaglomerari ale unitatilor de cazare, etc), agentia poate opera modificari in structura si organizarea pachetului turistic, inclusiv in ordinea vizitarii obiectivelor turistice din program, inaintea sau in timpul derularii acestuia. De asemenea, in cazuri similare, agentia poate inlocui hotelul sau mijlocul de transport folosit initial, asigurand servicii de calitate egala sau superioara.
Asigurari
• Agentia Jumbo Travel va recomanda incheierea asigurarii storno. In cazul anularii, agentia Jumbo Travel nu va accepta nici o derogare de la conditiile de penalizare. Pretul asigurarii storno este de aproximativ 2% din valoarea excursiei si se incheie la inscriere, odata cu plata avansului.
• Asigurarea medicala este, in cazul majoritatii destinatiilor, facultativa, dar recomandata. Va protejeaza in conditii nedorite de accident, boala, cazuri nepravazute.